Welk beeld hebben klanten, toeleveranciers, omwonenden, de media etc. van uw organisatie? Wat zijn hun indrukken, ervaringen, kennis, verwachtingen en gevoel over u, uw merk(en) en uw organisatie? Alle beelden tezamen vormen uw reputatie. En komt dat overeen met wat uw organisatie wil uitstralen?
Kennis, houding & gedrag
De reputatie van uw organisatie wordt voor groot gedeelte bepaald door de kennis, de houding en het gedrag van uw medewerkers. Zij moeten immers waarmaken wat u extern communiceert. Draagt u extern uit dat u een klantgerichte en professionele organisatie bent? Zorg er dan ook voor dat uw medewerkers klantgericht en professioneel zijn! Dat lukt alleen wanneer u investeert in uw medewerkers. Investeren in training en opleiding, maar ook in goede interne communicatie en motivatie. Zorg dat uw medewerkers betrokken worden bij het wel en wee van uw organisatie!
Meer dan ‘alleen’ uitstekende producten en diensten
U kunt fysiek uitstekende producten en diensten hebben. Wanneer uw medewerkers niet betrokken zijn, voegen zij geen extra waarden toe. Geen toegevoegde waarden in de vorm van bijvoorbeeld een prettige bejegening, service en afspraken nakomen. De kans is dan heel groot dat uw klanten (en anderen) niet tevreden zijn.
Hoe trots zijn uw medewerkers op uw organisatie?
Trotse medewerkers zijn betrokken. En betrokkenheid betekent interesse én inzet om zo goed mogelijk aan de vraag van uw klanten en anderen te voldoen. Betrokken medewerkers hebben hart voor uw zaak. En dat komt de prestaties ten goede.